Employer Branding

31 maart 2018 | Algemeen

Employer Branding - tips & tricks

Employer Branding is belangrijk, zo heb je in ons blog ‘Het post & pray tijdperk voorbij’ kunnen lezen. Wij raden onze klanten dan ook regelmatig aan om video’s te laten maken van hun bedrijf. Hoe is het om bij jou te werken? Hoe zien jullie eruit? Waar werken jullie dan zoal? En wat zeggen werknemers?

2Partners: Employer Branding

Zo’n video heeft een aantal voordelen. Je kunt het makkelijk online delen en verspreiden, het is een leuke add op je website en het zorgt voor een gezamenlijk project binnen het bedrijf. Iedereen wil goed op de gevoelige plaat, dat het bedrijf wordt ‘verkocht’ zoals zij het zelf graag zien en dat het klopt bij hun gevoel. Zo’n video helpt ook de waarom van het bedrijf aan te scherpen. Vaak raak je door de bezigheden van alledag een beetje verwijdert van de reden dat je dit bedrijf ooit begonnen bent. Door een video te schieten heb je dat weer helder voor ogen, en dat zorgt ook voor een boost in je eigen enthousiasme.

Hier delen we graag met jou onze tips en tricks voor een goed opstapje richting Employer Branding. Hoe creëer je een sterk verhaal, en communiceer je dat op zo’n manier met je personeel dat alle neuzen dezelfde ambitieuze en energieke kant op staan?

1. Definieer basiswaarden

Bedenk wat de waarden van jouw bedrijf zijn - wat vind je belangrijk?

2. Wees transparant

Draag je waarden uit, communiceer ze en stimuleer anderen. Als iedereen weet waar je naartoe wil, en waarom je daar elke dag je bed voor uit komt, dan wordt het voor je personeel ook logischer om elke dag op te staan voor jouw doelen. Want feitelijk is dat wat er gebeurt - jij hebt een visie, een doel, een plan, en zij werken mee aan de realisatie daarvan.

3. Neem mensen aan op basis van die waarden

Als je alle neuzen dezelfde kant op wil, is het verstandig om mensen aan te nemen die die waarden vanaf het begin al delen.

4. Communicatie

Zorg dat niet alleen intern mensen op de hoogte zijn van de waarden en dat ze die waarden delen (mond-tot-mond reclame is nog altijd een van de meest succesvolle vormen), maar maak het ook duidelijk naar je klanten. Als ze weten waar je voor staat trek je niet alleen klanten aan die beter bij je passen, maar is het ook voor potentiële werknemers die op je website kijken duidelijk waar ze gaan solliciteren.

5. Storytelling

Deel de verhalen van het bedrijf. Zowel intern als naar buiten. General Electric (zie voor het verhaal van General Electric en hun employer branding-strategie ons blogartikel ‘Het post&pray tijdperk voorbij’) heeft daar een complete pagina voor ingericht, die meteen een goed beeld geeft van waar het bedrijf voor staat.

6. Dat brengt ons meteen bij het volgende punt:

Als je luistert naar de verhalen van je mensen voelen ze zich serieus genomen. Als je dat uitstraalt zorgt dat er ook voor dat mensen graag bij je willen werken én blijven.

We hopen dat je hier iets aan hebt! Wil je er meer over weten, lees dan zeker ons Post&Pray artikel, of neem contact op voor informatie over wat we voor jou zouden kunnen betekenen.

Contact?

Zoek je werk?

Upload je CV

Adres

2Partners
Van Lanschotlaan 2
5262 AG Vught                Stefanie  06-41474160   Andrea   06-37374280